Bel het Nationaal Storingsnummer gas en stroom 0800 - 9009 (gratis) bij storing in de gas- en/of stroomlevering of als u een gaslucht ruikt. Het nummer is 24 uur per dag bereikbaar. De melding komt direct bij uw lokale netbeheerder voor gas en/of stroom binnen. Deze neemt gelijk maatregelen.
LET OP: het Nationale Storingsnummer is alleen voor melding van storingen in de levering van gas en/of stroom tot en met de meter van uw woning. Als u twijfelt waar de storing precies vandaan komt, kunt u altijd bellen. 
Zie ook: www.gasenstroomstoringen.nl
Voor storingen van apparaten in uw woning bent u zelf verantwoordelijk. Dit zijn storingen ná uw elektriciteits- of gasmeter.
Ruikt u gas?
- Ramen en deuren openen 
- De gas hoofdkraan dichtdraaien 
- Niet roken en open vuur doven 
Als u de gasstoring niet zelf kunt oplossen, bel dan het Nationaal Storingsnummer gas en stroom: 0800 9009. Meldt het probleem (en de acties die u al hebt ondernomen) ook via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl
De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren.
Geen elektriciteit?
- Controleer of de aardlekschakelaar is uitgeschakeld 
- Zet alle elektrische apparaten uit 
- Controleer of uw buren ook storing hebben 
Als u de stroomstoring niet zelf kunt oplossen, bel dan het Nationaal Storingsnummer gas en stroom: 0800 9009. Meldt het probleem (en de acties die u al hebt ondernomen) ook via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl
De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren.
Op deze pagina vindt u meer informatie over wat te doen bij problemen met uw CV-instalatie:
https://www.feenstra.com/cv-ketel/info/cv-ketel-storing
Komt u er niet uit? Bel dan met Feenstra via: 088 - 8455000.
EWW is klant bij Feenstra.
Meldt het probleem (en de acties die u al hebt ondernomen) ook via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl
De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren.
Heeft u bruin water, een lage waterdruk, lekkage of geen water meer?
Vitens geeft advies: https://www.vitens.nl/service/storingen
Heeft u een lekkage vóór de watermeter? Neem dan contact op met de storingsdienst van Vitens via 0800 0359 (gratis).
Is de lekkage ná de watermeter? Of weet u dit niet? Meldt het probleem (en de acties die u al hebt ondernomen) via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl. De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren.
Schoonhouden en ontstoppen van het binnenriool (tot het aansluitpunt vanuit de woning op het gemeenteriool) valt onder verantwoordelijkheid van de huurder.
Schoonhouden en ontstoppen van het binnenriool tot het aansluitpunt vanuit de woning op het gemeenteriool valt onder verantwoordelijkheid van de huurder.
Bij twijfel of vragen hierover: meldt het probleem (en de acties die u al hebt ondernomen) via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl. De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren
Meldt het probleem (en de eventuele acties die u al hebt ondernomen) via de EWW-website: https://mijn.elckwatwils.nl
De bestuurder die belast is met de technische zaken zal hier op reageren.
De rijksoverheid heeft een lijst opgesteld van kleine gebreken die een huurder voor eigen rekening moet repareren. Deze lijst houdt Elck Wat Wils ook aan:
Het gaat bijvoorbeeld om het vastzetten van een trapleuning of stopcontact, het vervangen van een kraanleertje en het smeren van scharnieren.
• Politie, brandweer en ambulance: 112, SPOED


• Voor niet-dringende politieaangelegenheden is er het landelijke nummer: 0900 - 8844, Geen spoed, wel politie.
 Via dit nummer is de wijkagent ook bereikbaar.
• Voor niet-dringende brandweeraangelegenheden is er het landelijke nummer: 0900 - 0904, Geen spoed, wel brandweer.

• De buurtconciërge is telefonisch bereikbaar of per mail: sterre@puuroost-utrecht.nl
Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 18:00 uur - Telefoon of WhatsApp: 06 - 83 11 48 49
• Slim melden - hier meldt u dat er buiten in uw buurt iets kapot is of als er vervuiling op straat is: https://utrecht.slimmelden.nl
• Gemeente Utrecht: telefoon: 14030 - online loket: https://pki.utrecht.nl
• Om anoniem informatie en tips rond criminaliteit te melden is er het nummer 0800 - 7000, Meld Misdaad Anoniem.

• Het alarmnummer van de dierenpolitie en dierenambulance in Nederland is 144.

• Advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling (Veilig thuis): 0800 - 2000 - https://veiligthuis.nl
• Om verloren bankpassen te laten blokkeren is er het nummer 0800 - 0313.

